Vi har nu lagt till några ytterligare folkslag som spelare kan välja mellan för sina rollpersoner: mutant, robot, rese och insektoid. Här följer en titt på roboten som rollperson.
Robot
Dessa metalliska skapelser kan vara reliker från svunna högkulturer, konstruerade av visionära uppfinnare eller vara besökare från fjärran världar. De kan vara helt igenom maskiner eller vara magiska automatoner animerade av arkana energier. Deras kroppar har oftast en mer eller mindre humanoid form, men det kan finnas undantag.
Ickeorganisk: Är immun mot gifter och behöver inte andas. Dricker lampolja istället för att äta mat.
Plåthölje: Försvar likvärdigt med en ringbrynja.
Magisk motståndskraft: Robotars mekaniska hjärnor har naturligt god motståndskraft mot magi. Därför har de +2 på alla motståndsslag för att motstå sinnesförvridande magi såsom Förhäxa.
Värmesyn: Robotar kan se värmekällor, såsom levande varelser, i upp till 20 meter i totalt mörker. Lampor och andra ljuskällor hindrar värmesynen från att fungera.
Restriktioner: Robotar måste ha minst 13 i Fysik och 13 i Styrka, och kan inte ha mer än 15 i Utstrålning.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar